Nieuwbouw Glashorstschool

foto directie glashorst

Tonnis van Dijk en Aart van de Peut van de ChristenUnie zijn eerder dit jaar in gesprek geweest met Jan Bos (directeur) en Henk-Jan Ebbers (adjunct-directeur) van de Glashorstschool

dinsdag 16 december 2014 16:38

De Glashorstschool is de oudste basisschool in Scherpenzeel. De school is een zogenaamde gangenschool en voldoet niet meer aan de huidige huisvestingseisen. Daarnaast moeten er aan de school diverse (groot) onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden.

Daarom heeft het college onderzoek uit laten voeren of nieuwbouw geen betere optie is. Vervolgens zijn drie mogelijke locaties onderzocht: De huidige locatie, de locatie op het trapveld aan de Willearlaan en het terrein tussen de Breehoek en De Dreef. Hierbij is gekeken naar stedenbouwkundige -, verkeerstechnische - en milieu aspecten. De uiteindelijke beoordeling is dan afhankelijk van de waarde die aan verschillende aspecten wordt gegeven.

Naast de beoordeling van het adviesbureau heeft onze fractie uiteraard een eigen afweging gemaakt. Hierbij is bijzondere waarde gehecht aan de wens van de school en, voor zover van toepassing, de mening van omwonenden. De fractie is, alles overwegend, van mening dat vervangende nieuwbouw op de huidige locatie de beste oplossing is.