"Samen opkomen voor kwetsbare mensen"

maatsch zorg

De ChristenUnie wil ook dat Vraagwijzer in 't Foort blijft. Zo blijft zorg laagdrempelig en toegankelijk voor iedereen.

donderdag 06 maart 2014 19:40

Vandaag is het tijd voor het derde filmpje uit de video-serie. Nadat eerder Marieke van de Beek en Wout van de Kleut aan het woord zijn geweest is het deze de beurt aan Tonnis van Dijk, lijsttrekker van de ChristenUnie.

Hij spreekt over de maatschappelijke zorg in Scherpenzeel:

"Er komen steeds meer taken op de gemeente af, zeker ook op het gebied van de zorg. Er komt ook steeds minder geld beschikbaar. Dat betekent dat we goede en gedegen bestuurders nodig hebben. Mensen die opkomen voor kwetsbaren in de samenleving. En dat wil de ChristenUnie! Geld mag daarbij niet de hoofdrol spelen. De hoofdrol moet vooral liggen bij de mensen, wat hebben de mensen nodig. Daarbij willen we vooral kijken in gezinsverband. In onze visie is het gezin de hoeksteen van de samenleving."

Daarnaast heeft hij het ook over het persoonsgebonden budget:

"Een van de punten waar de ChristenUnie zich sterk voor wil maken is het persoonsgebonden budget. Het persoonsgebonden budget is belangrijk, omdat mensen daarmee zelf hun vorm van zorg kunnen kiezen. Zorg op het gebied van de eigen identiteit. U mag de ChristenUnie aanspreken op zorg voor de kwetsbare mensen."

Bekijk het gehele filmpje op de homepagina. Voor meer informatie over ons verkiezingsprogramma over de maatschappelijke zorg, kunt u hier terecht.

Eerder gemaakte filmpjes bekijken? Kijk dan onder het kopje media in het menu.