Biddag: bidt u mee voor ons dorp?

biddagwoensdag 12 maart 2014 21:29

Woensdag 12 maart - nog precies één week tot de gemeenteraadsverkiezingen. De sfeer op de weekmarkt woensdagmorgen was mede dankzij het prachtige weer fantastisch! Een aantal politieke partijen was aanwezig om de nog zwevende kiezers voor zich te winnen met voorjaarsbloemen, bonbons of fietszadeldekjes.

Ook de woensdagmiddag was druk in het centrum van Scherpenzeel. Traditioneel wordt in de protestantse kerken op de tweede woensdag van maart de 'biddag voor gewas en arbeid' gevierd. Van oorsprong staat deze dag, aan het begin van een nieuw seizoen, in het teken van gebed voor de groei van de gewassen en het te oogsten voedsel. Anno 2014 is het thema voor deze biddag breder, en wordt in de kerken aandacht besteed aan het dagelijks leven, de economie en de situatie in de wereld om ons heen.

De ChristenUnie Scherpenzeel heeft deze biddag aangegrepen om de inwoners van het dorp te vragen om gebed voor de lokale politiek. Bij verschillende kerken werden alle fietsen voorzien van een opvallend blauw gebedskaartje. De ChristenUnie riep daarmee de eigenaar van de fiets op om te bidden voor een aantal concrete zaken in ons dorp. Zo is gebed gevraagd voor een samenleving waar zorg en aandacht is voor elkaar, voor een sterk christelijk geluid in het gemeentebestuur en voor wijsheid voor iedereen die zich inzet voor ons dorp.

De punten sluiten aan bij de identiteit van de ChristenUnie. Het 'omzien naar elkaar' vormt de rode draad in de christelijk-sociale politiek. Daarnaast zoekt de ChristenUnie altijd de verbinding met anderen. Zij vraagt dan ook niet om gebed voor de eigen partij en haar mensen, maar voor iedereen die zich inzet voor ons dorp. 'Het goede doen voor elke inwoner van Scherpenzeel', dat is waar de ChristenUnie naar streeft.

Kunnen we op uw gebed rekenen?

Dit artikel is ook verschenen op de website van de Scherpenzeelse Krant.