Samen de leefbaarheid van het dorpscentrum vergroten

wout leegstandwoensdag 15 januari 2014 19:59

Ruim twee weken geleden zijn we begonnen met een videoserie. Richting de verkiezingen zullen kandidaten voor de ChristenUnie zich in deze video's uitspreken over diverse actuele thema's. We dragen oplossingen aan voor actuele problematiek, maar kijken ook vooruit met een duidelijke toekomstvisie.

In dit tweede deel van de videoserie staat het aanpakken van de leegstand centraal.

Wout van de Kleut: "Scherpenzeel heeft te maken met een teruggang in het winkelbestand. Het is belangrijk dat de winkels van landelijke winkelketens en de supermarkten behouden blijven voor het centrum van ons dorp. Daarvoor is het wel nodig dat er voldoende parkeerplaatsen beschikbaar zijn. Daarnaast hebben we in dit gedeelte van het dorp te maken met leegstand van winkels. De kans dat hier middenstanders starten met een nieuwe winkel is, door de komst van webshops en dergelijke, niet groot. Daarom pleit de ChristenUnie voor een dubbelbestemming voor deze winkels. Naast de mogelijkheid van een winkel moet er ook een mogelijkheid komen om de winkels aan te passen voor bewoning. Dit is goed voor het overige winkelbestand en voor de leefbaarheid van het dorp."

Het gehele filmpje is te zien op de homepage van de website. Bekijk ook ons verkiezingsprogramma. Eerder verschenen video's kunnen bekeken worden onder Media.