Coalitieprogramma gepresenteerd op 24 april

coalitie 14-18zaterdag 26 april 2014 20:25

Na een aantal weken van onderhandelen tussen verschillende partijen is donderdag 24 april het verkiezingsprogramma gepresenteerd. De ChristenUnie gaat samen met SGP en CDA de komende jaren aan de slag met als motto 'Samen zorgen, samen leven, samen werken'.

In het programma is extra aandacht besteed aan de extra zorgtaken die op de gemeente afkomen. Ook hebben thema's als woningbouw, economie en onderwijs een belangrijke rol in het programma. Het coalitieprogramma is hier te lezen. Dit programma is ook terug te vinden onder het kopje programma 2014-2018 in het hoofdmenu.

Daarnaast betekend dit dat we als coalitiepartij ook een wethouder gaan leveren. Naast Margo van de Fliert-Klein (CDA) en Henk Vreeswijk (SGP) zal Tonnis van Dijk positie nemen in het college. Henk Vreeswijk zal een full-time wethouder blijven. Margo en Tonnis zullen beiden voor 65% werken.

Op donderdagavond 8 mei zal het coalitieakkoord in de gemeenteraad worden besproken. Tijdens deze raadsvergadering zullen ook de (beoogde) wethouders worden benoemd.