Nieuwbouw school Akkerwindelaan nog niet klaar voor besluitvorming

Akkerwindelaanmaandag 27 januari 2014 20:41

Het raadsvoorstel m.b.t. de bouw van de school aan de Akkerwindelaan kende een lange voorbereidingsperiode, waarbij in commissie en raad slechts een enkele maal, en dan nog in beslotenheid, over dit proces kon worden gesproken. Ook aanwonenden hebben aangegeven slechts matig bij het proces te zijn betrokken.

Diverse malen werd hen te kennen gegeven dat het proces al te ver was gevorderd, om hun suggesties te kunnen honoreren. In het raadsvoorstel was gekozen voor een verkeersafwikkeling ten zuiden van de school d.m.v. een keerlus. Niet wenselijk, oordeelde de onze fractie, omdat in de praktijk niet voor deze lange route zal worden gekozen. Ook de verliesvoorziening voor de grondexploitatie én de noodzakelijkheid voor het naar het zuiden verplaatsen van het gebouw met vier meter waren voor ons onduidelijk.

Wat ons als fractie het meest verbaasde, was het feit dat het College de locatie van de school opnieuw ter discussie stelde. De burgemeester, als gevolg van het vertrek van wethouder Van de Glind de nieuwe portefeuillehouder, kon niets anders doen dan het voorstel terugnemen om opnieuw met het schoolbestuur en aanwonenden in gesprek te gaan.