Commissaris van de Koning Cornielje bezoekt Scherpenzeel

verkiezingsprogrammavrijdag 12 februari 2016 20:28

Op donderdag 4 februari werd Scherpenzeel ‘vereerd’ met en bezoek van de Commissaris van de Koning, de heer Cornielje. Nadat hij het Huis in de Wei en Loonwerkbedrijf Schimmel had bezocht was er aan het einde van de middag een ‘buitengewone raadsvergadering’.

De Commissaris legde de fracties de vraag voor, hoe het staat met de bestuurskracht van Scherpenzeel, en dan met name voor wat betreft de drie decentralisaties. Redden wij het met elkaar, met de Jeugdzorg, WMO en Participatie? Onze fractie is van mening dat de kleinschaligheid hier onze kracht is. Juist dankzij deze kleinschaligheid kennen we elkaar, is maatwerk en keuzevrijheid mogelijk en valt niemand tussen wal en schip.

Met elkaar spraken we daarnaast nog over het uitvoeringsprogramma van de Regio FoodValley (welke projecten worden opgepakt en wat kan de provincie hierin betekenen?) en de openbaar vervoerverbindingen in Scherpenzeel.