Uitkomsten enquête ChristenUnie Scherpenzeel 2016

Actie enquête 2zaterdag 24 september 2016 15:20

De afgelopen zomermaanden stonden vooral in het teken van het zomerreces. Even afstand nemen van de politiek in Scherpenzeel. Om er daarna weer met frisse energie en veel enthousiasme tegenaan te gaan. Toch hebben we als partij in deze maanden niet helemaal stilgezeten.

Tijdens de afgelopen maanden hebben we een enquête gehouden voor de inwoners in Scherpenzeel. Want we zijn nu ruim twee jaar onderweg als onderdeel van de coalitie. En hoe gaat het eigenlijk? Rondom thema's als het supermarktenaanbod, huurwoningen, parkeerzones, glasvezel hebben we de inwoner gevraagd om zijn of haar mening. En nu, een paar maanden later, kunnen we de balans opmaken.

Een aantal uitkomsten willen we met u delen, zie hieronder.

Over sommige zaken zijn inwoners heel duidelijk. Zo vindt ruim twee derde dat we meer toeristen moeten trekken de komende jaren. Daarnaast vindt ruim 42% dat er niet voldoende huurwoningen zijn in Scherpenzeel, vindt 46% dat 6 dagen een blauwe zone niet nodig is en vindt ruim de helft van de inwoners dat er voldoende sportmogelijkheden zijn in Scherpenzeel.

Naast bovenstaande antwoorden zoals opgenomen in de grafieken zijn er ook diverse antwoorden die niet direct te vertalen zijn in grafieken. We hebben veel reacties gekregen van inwoners die hun zorgen uiten over bijvoorbeeld de verkeerssituatie in het dorp of de ondersteuning van uitkeringsgerechtigden. Ook uiten inwoners hun dankbaarheid als het gaat over de hoeveelheid groen in het dorp, het gevarieerde winkelaanbod, het aantal voorzieningen of het afvalbeleid.

Met behulp van al deze reacties gaan we met nog meer motivatie en focus verder om Scherpenzeel te verbeteren op punten waar dit mogelijk is. Dank voor uw reacties!