Kerstgroet december 2015

kerstboom defdinsdag 22 december 2015 21:47

Beste ChristenUnie-vrienden en -vriendinnen,

Nog enkele dagen en 2015 is voorbij. 2015: het jaar van de bombardementen in Syrië en Irak, de aanslagen van ISIS in Frankrijk en de USA. Een jaar van angst en dreiging.

Ook het jaar van de milieutop in Parijs. Een congres waar geschiedenis is geschreven: er zijn afspraken gemaakt over het wereldwijd terugdringen van de CO2 uitstoot, om zo de verhoging van de temperatuur tegen te gaan. En dat is hard nodig. De maand december is in ons land nog nooit zo zacht geweest als in 2015 en de natuur is van slag.

Voor Nederland is 2015 het jaar van de vluchtelingen, die na een lange tocht door Europa, in ons land een veilige plek hopen te vinden. Naast de vele hulp is er op verschillende plaatsen ook onrust onder inwoners die in de buurt van vluchtelingenopvangkampen wonen.

Op politiek gebied is er bij de ChristenUnie ook het één en ander gebeurd. In de Tweede Kamer heeft Gert-Jan Segers het stokje overgenomen van Arie Slob en zijn de kiesverenigingen veranderd in afdelingen. Dit houdt o.a. in dat u voortaan lid bent van de landelijke ChristenUnie. Verder hebben de landelijke Uniecongressen plaatsgemaakt voor Partijcongressen en hebben naast de afgevaardigden van de plaatselijke afdelingen ook alle ChristenUnie leden stemrecht. Op deze manier heeft u een stem op de congressen en kunt u meebeslissen over het gevoerde beleid.

Onze Scherpenzeelse fractieleden hebben zich ook in het afgelopen jaar volop ingespannen voor alle Scherpenzelers en hebben het ChristenUnie geluid laten klinken in raad en comissie. Verschillende keren hebt u daarover in de krant kunnen lezen. We danken hen daar hartelijk voor en wensen hen, en het College, voor 2016 alle wijsheid toe en Gods zegen bij hun werk.

In 1 Johannes 3: 17 staat: "Hoe kan Gods liefde in iemand blijven die meer dan genoeg heeft om van te bestaan, maar zijn hart sluit voor een broeder of zuster die hij gebrek ziet lijden?"

De apostel Johannes maakt duidelijk hoe wij bewogen moeten zijn met de ander in zijn of haar lijden. Laten we ook in het nieuwe jaar als christenen omzien naar de ander, dichtbij en ver weg.

Het bestuur van de ChristenUnie, afdeling Scherpenzeel wenst iedereen gezegende kerstdagen en een voorspoedig nieuwjaar.

Met vriendelijke groet,

IJsbrand van der Veer

Voorzitter ChristenUnie Scherpenzeel

Reacties op 'Kerstgroet december 2015'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.