Weer aan de slag!

Algemene dekkingsmiddelen

Een 'heet hangijzer' deze maand is de financiële situatie rondom de Breehoek.

donderdag 03 september 2015 21:42

Voor de meeste mensen zit de vakantie er weer op. De kinderen gaan weer naar school, wie werk heeft, mag weer aan het werk. Ook de gemeentepolitiek staat weer in de startblokken na een aantal weken van relatieve rust. De komende maanden staat een heel aantal onderwerpen op de agenda.

Zo zal het u niet zijn ontgaan dat er deze maand moet worden gesproken over bezuinigingen, om in oktober een sluitende begroting voor de komende jaren te kunnen presenteren. Niet leuk, maar wel noodzakelijk. Onze fractie zal kritisch kijken naar de mogelijke gevolgen van de voorgestelde bezuinigingen. Een ander 'heet hangijzer' deze maand is de situatie van De Breehoek. Om de financiën op de rit te krijgen moeten structureel zaken veranderen, maar dit gaat uiteraard niet zonder slag of stoot. Het college presenteert een aantal opties, maar voor welke optie er ook wordt gekozen, er is veel geld voor nodig.

In de komende maanden komt er daarnaast een aantal beleidsstukken aan de orde: SpeelplaatsenbeleidEvenementenbeleidEconomisch beleid en Centrumvisie. Stuk voor stuk onderwerpen waarvan het goed is, dat er beleid op wordt geformuleerd, dat als leidraad gaat dienen voor besluiten die op deze onderwerpen moeten worden genomen.

Uw input over genoemde en andere onderwerpen stellen wij op prijs! Ook als u vragen heeft over zaken die spelen in de gemeenteraad of in ons dorp, horen wij dat uiteraard graag van u. We kijken er naar uit om, als vertegenwoordigers van onze inwoners, weer aan de slag te gaan en ons in te zetten voor ons dorp.

Reacties op 'Weer aan de slag!'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.