Waterschapsverkiezingen: ook op 18 maart

tonnis vierkantvrijdag 13 maart 2015 16:11

De ChristenUnie doet mee aan de waterschapsverkiezingen. Waarom? Omdat ook het waterschap zorg moet dragen voor een duurzaam gebruik en beheer van de schepping.

Dat betekent in de ogen van de ChristenUnie enerzijds het zorgen voor droge voeten en schoon water (de eerste taken van een waterschap). Dat betekent anderzijds verstandig natuurbeheer met oog voor de landbouw. Het waterschap moet er, samen met de gemeenten, voor moet zorgen dat bij wateroverlast (zoals in de zomer van 2014 optrad) het water snel weer weg kan. In tijden van langdurige droogte betekent het dat het waterschap moet trachten verdroging van de natuur of van landbouwgewassen te voorkomen.

In een waterschap bestaat heel veel kennis over waterveiligheid en waterkwaliteit. Daarvoor bouwen we dijken en waterzuiveringen (o.a. van rioolwater). De ChristenUnie is van mening dat we die kennis ook moeten gebruiken voor hulp bij waterbeheer in arme landen. Dat is ook “Omzien naar elkaar”.

Bent u ook van mening dat bestuur van een waterschap vanuit een christelijke visie een meerwaarde heeft? Stem dan op 18 maart op lijst 2 van het Waterschap Vallei & Veluwe.

En wanneer u wilt laten merken dat ook Scherpenzelers invloed hebben op het bestuur, stem dan op nr. 25 van lijst 2.

Tonnis van Dijk