ChristenUnie bezoekt Interface

CU Intmaandag 06 april 2015 21:26

Mevrouw Carla Dik-Faber, Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie, bracht op 23 maart een werkbezoek aan tapijtfabrikant Interface te Scherpenzeel. Zij werd vergezeld door wethouder Tonnis van Dijk, raadslid Aart van de Peut en fractielid Wout van de Kleut van de ChristenUnie Scherpenzeel. Interface is met ruim 300 medewerkers de grootste werkgever van Scherpenzeel.

Doel van het bezoek was om kennis te maken met een van de meest duurzame ondernemingen ter wereld. Duurzaamheid, energiebesparing en volledig hergebruik van alle grondstoffen zijn speerpunten bij dit Scherpenzeelse bedrijf. Alles is er op gericht om de CO2-uitstoot bij de productie van tapijt te verlagen. Dit lukt Interface goed; de CO2-uitstoot per m2 tapijt bedraagt bij Interface slechts een kwart van de gemiddelde uitstoot bij andere tapijtfabrikanten.

Tijdens het bezoek vertelt Frans Spekking (marketing directeur) dat duurzaamheid en het behalen van een goed rendement verrassend goed samen gaan. Alle ontwikkelingen zijn gericht op duurzaamheid. Een mooi voorbeeld is het project op de Filipijnen, waarbij de lokale bevolking overbodig geworden visnetten uit de oceaan haalt. De oceaan wordt hiermee schoner en de netten worden hergebruikt bij de productie van tapijt. Daarnaast stimuleert dit project de lokale economie. In Kameroen wordt een vergelijkbaar project opgezet.

Tijdens de rondleiding door het bedrijf worden alle innovaties getoond. Afsluitend is er nagepraat over toekomstige ontwikkelingen in de tapijtbranche.

Wilt u ook een kijkje nemen bij dit innovatieve Scherpenzeelse bedrijf? U bent van harte welkom op de ledenvergadering van de ChristenUnie Scherpenzeel, die op 15 april a.s. wordt gehouden bij Interface. Inloop vanaf 19.15 op Industrielaan 15, om 19.30 begint het programma.

Ook als u geen lid bent, verwelkomt de ChristenUnie u graag!