Voorstel ChristenUnie: ‘Eigen’ straat voor oud-burgemeester Colijn

bouwdinsdag 07 april 2015 21:19

In Scherpenzeel wordt hard gewerkt aan realisering van de nieuwe wijk Heijhorst. Het voornemen was om één van de straten in deze wijk de naam 'Beekhorst' te geven. De ChristenUnie vond dit geen goed idee. In Scherpenzeel-Oost bestaat al de straatnaam 'Berkhorst'. Dit zou voor verwarring kunnen zorgen, wat m.n. in het geval van hulpdiensten ernstige gevolgen kan hebben.

In de commissievergadering van november 2014 stelde de ChristenUnie fractie hierover vragen aan het College. Tegelijkertijd werd het voorstel gedaan om de straatnaam 'Beekhorst' te vervangen door 'Burgemeester Colijnstraat'. Sinds het jaar 1900 (burgemeester Royaards) hebben alle voormalige burgemeesters van Scherpenzeel hun eigen straatnaam gekregen. Een mooie traditie om ook nu voort te zetten. Het College heeft besloten het voorstel van de ChristenUnie over te nemen. De toekomstige bewoners van de wijk Heijhorst kunnen het adres 'Burg. Colijn - de Raatsingel' noteren.