Korte beschouwing ChristenUnie bij de kadernota 2009-2011

dinsdag 01 juli 2008 19:07

Zoals gepubliceerd in de Barneveld Vandaag, de complete tekst van de algemene beschouwing kunt u onderaan dit artikel downloaden.

Binnen de toegemeten ruimte is alleen plaats voor enkele opmerkingen.

1. Door het huidige college (CDA-VVD-CU) is in de afgelopen twee jaar veel bereikt. Te denken valt aan bouw Kulturhus, herinrichting sportpark, ruimhartige invoering WMO, vernieuwing openbaar groen, etc. Door de wijze waarop Raad en college met elkaar communiceren sneeuwen die successen in de publiciteit wel eens onder.

2. Complimenten voor het college dat voor de komende vier jaar een positief financieel resultaat wordt verwacht.

3. zorgen maakt de ChristenUnie zich over de personele bezetting, vooral over de herbezetting van vacatures. Niet tijdige vervulling vacatures hindert Raad en College bij het goed uitvoeren van haar taken. De afdeling personeelszaken verdient daarom versterking.

4. Buitengewoon positief is de ChristenUnie over het voorgenomen herstel van de voetpaden in het dorp en over de geplande reconstructie van het oosteinde.

5. Klachten over het onderhoud van de openbare ruimte (groenonderhoud, wegenonderhoud, speelterreinen) moeten serieus worden genomen.

6. De ChristenUnie is van mening dat de door de overheid opgestelde regels door iedereen moeten worden nageleefd. Daar schort het wel eens aan en daardoor is de gemeente gedwongen om meer aandacht te schenken aan handhaving (milieuzaken, bouwvoorschriften, etc.).

De fractie van de ChristenUnie wenst college en Raad Gods onmisbare zegen toe bij haar werkzaamheden.

Tonnis van Dijk, fractievoorzitter ChristenUnie Scherpenzeel

Algemene beschouwingen CU 26 juni 200849,2 kBapplication/pdfdownload