ChristenUnie slaat gemeenteraadsverkiezingen 2022 over

Logo.jpgmaandag 13 december 2021 22:18

De ledenvergadering van de ChristenUnie Scherpenzeel heeft besloten dat de partij niet deelneemt aan de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022.

Reden hiervoor is dat het niet is gelukt om voldoende mensen te vinden om de top van de kieslijst te vullen. Al in 2018 was bekend dat twee van de huidige (steun)fractieleden na deze raadsperiode zouden stoppen met het fractiewerk. Dankzij verschillende oproepen en gesprekken is een aantal (jonge) mensen gevonden, dat zich in de toekomst wil inzetten voor de ChristenUnie. De gemeenteraadsverkiezingen 2022 komen voor hen echter te vroeg.

Marieke van de Beek (fractievoorzitter): "Natuurlijk hebben we overwogen of het mogelijk is om de fractie de komende raadsperiode met een beperkt aantal mensen voort te zetten. Naast de inzet die dit van deze mensen vraagt, is het in onze ogen niet goed voor het democratische proces, om besluiten over belangrijke onderwerpen op zo'n smalle basis te nemen."

De ChristenUnie zal de komende raadsperiode benutten om nieuwe mensen klaar te stomen voor het fractiewerk, en is hoopvol om er over vier jaar weer met een enthousiast team te staan.

Reacties op 'ChristenUnie slaat gemeenteraadsverkiezingen 2022 over'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.