Geen fusie Scherpenzeel en Barneveld

523df81b-5fad-4825-a731-490618cc43d5.jpgdonderdag 07 oktober 2021 17:00

De ChristenUnie heeft zich de afgelopen tijd sterk gemaakt voor het samengaan van Scherpenzeel met Barneveld. Onze fractie is teleurgesteld dat minister Ollongren (BZK) heeft besloten het herindelingsadvies voor de gemeenten Barneveld en Scherpenzeel niet over te nemen.

Wij respecteren dit besluit. In de toekomst zullen wij ons blijvend inzetten voor een sterke en gezonde gemeente. De opgaven en uitdagingen waar we voor staan zijn groot en vragen onze aandacht. Goede zorg voor inwoners die dat nodig hebben, voldoende betaalbare woningen en alles rondom energie en klimaat zijn zaken, die onze aandacht en inzet nodig hebben.

Hiervoor is onderling vertrouwen en actieve samenwerking tussen de raadsfracties een must. Het besluit van de minister heeft duidelijkheid gebracht. Op basis hiervan gaan we verder, en zullen wij ons in Scherpenzeel blijven inzetten voor een rechtvaardige, sociale en duurzame samenleving.

Reacties op 'Geen fusie Scherpenzeel en Barneveld'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.