Brief aan de provincie

donderdag 16 april 2020 13:42

Deze week kon u via de Scherpenzeelse krant lezen over een brief, die wij als Scherpenzeelse oppositiepartijen gezamenlijk naar de Provinciale Staten hebben verstuurd. De berichtgeving in de krant vullen wij graag aan.

De Provinciale Staten (zeg maar: de 'raad' van de provincie) moet straks met Gedeputeerde Staten (zeg maar: het 'college' van de provincie) in gesprek over de situatie in Scherpenzeel. De Provinciale Staten had tot nu toe alleen een - in onze ogen - veel te positieve brief van het college ontvangen. Wij zijn als oppositiepartijen van mening, dat het goed is als de Provinciale Staten ook de afwijkende mening van drie van de vijf raadsfracties kennen, en de onderbouwing daarvan.

Wij hebben daarom een brief opgesteld, waarin wij onze argumenten toelichten waarom wij niet langer vóór zelfstandigheid van Scherpenzeel zijn. Inmiddels is al gebleken dat de kosten voor onze inwoners heel fors zullen stijgen, en dat ondanks dat toch nu al de bibliotheek en de Breehoek slachtoffer zullen worden van bezuinigingen. Hogere kosten, minder voorzieningen, en nog steeds een onzekere toekomst voor Scherpenzeel omdat 'geld' lang niet alle problemen oplost. Wij blijven er van overtuigd dat een herindeling met Barneveld op dit moment de beste keuze is voor Scherpenzeel, en willen dat de Provinciale Staten dat in hun overwegingen
meenemen.

In de bijlage treft u de volledige brief aan, die wij aan Provinciale Staten hebben gestuurd.
2020-04-06 Brf CDA-PRO-CU aan Prov. Staten.pdf120,6 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Brief aan de provincie'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.